• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kommer jag få något erbjudande, med 6 ff ?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 302
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Varför sökte du endast 220? Vill du inte samla allt? Vet inte om det är så att folk tror att ju högre belopp man söker desto större risk för avslag. Så funkar det inte. Sök alltid så högt som möjligt och ifall bankerna inte kan bevilja det sökta beloppet så ger de bud på det belopp de kan bevilja.

14.000 låter förövrigt väldigt högt för 500k. Jag betalar 14 idag för drygt 1 miljon. Du skulle ju kunna ringa dina kreditgivare och höja återbetalningstiderna annars. Men börja med att höja beloppet hos Swedbank till 500k för att samla allt. Ring Lendo på måndag och säg att du vill höja beloppet till högsta möjliga. Detta görs utan ny kreditupplysning.
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Tänk på att om du väljer att höja eller göra ändring hos Lendo så tar exempelvis Nordax och sevenday en till Bisnode. Det gjorde dom på mig när jag ändrade två gånger.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 302
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Tänk på att om du väljer att höja eller göra ändring hos Lendo så tar exempelvis Nordax och sevenday en till Bisnode. Det gjorde dom på mig när jag ändrade två gånger.

Det låter ju skumt, efter hur lång tid gjorde du ändringen?
I detta fall är det dock bara Swedbank som ska justera beloppet ifall personen i fråga hade velat höja beloppet, ingen annan bank tar del av den höjningen. Lendo kontaktar Swedbank och höjer beloppet åt kund.
Hade du däremot velat ändra ansökan helt och hållet så skickas den till alla banker på nytt, men utan ny uc om det är inom 5 dagar.
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Det låter ju skumt, efter hur lång tid gjorde du ändringen?
I detta fall är det dock bara Swedbank som ska justera beloppet ifall personen i fråga hade velat höja beloppet, ingen annan bank tar del av den höjningen. Lendo kontaktar Swedbank och höjer beloppet åt kund.
Hade du däremot velat ändra ansökan helt och hållet så skickas den till alla banker på nytt, men utan ny uc om det är inom 5 dagar.
Jag ändrade belopp på ansökan efter att ha blivit nekad av alla. Ändrade två gånger och det blev totalt tre Bisnode av alla banker som tar dubbelt.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 302
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Jag ändrade belopp på ansökan efter att ha blivit nekad av alla. Ändrade två gånger och det blev totalt tre Bisnode av alla banker som tar dubbelt.


Då är det något som blivit fel, kontaktade du Lendo? Jag vet av erfarenhet att det inte ska registreras fler upplysningar ifall man gör ändringar inom ett visst antal dagar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp